Klantreis, of het Engelse begrip customer journey, gaan over hetzelfde: een in kaart gebracht proces dat uw klant doormaakt om zijn vraag te beantwoorden of zijn probleem op te lossen. De klantreis begint bij het allereerste probleembesef.

Wat is klantreis customer journey Forens

Stappen in klantreis

Als ondernemer begeleidt u uw klant door zijn klantreis. Hij doorloopt hierbij  klantreisfasen. En u stuurt zijn klantbeleving via stapstenen of stappen, in vaktermen touchpoints.

Eindeloos

Bedenk, dat de customer journey in beginsel oneindig is. Na de transactie volgen bijvoorbeeld gebruikservaring en herhalingsaankoop.
Een tevreden klant kan bovendien uw promotor worden en nieuwe leads aantrekken!

Leestips

Frankwatching over klantreis

Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als online marketing consultant ook actief onder het label Silvatica Marketing | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl