De behoeften van uw klant wisselen al naar gelang de mentale fase in zijn zoektocht.  Wij duiden zo’n periode ook wel aan met klantreisfase. De gebruikte termen verschillen per marketeer; het principe is hetzelfde.

Voorbeelden van klantreisfasen

  • komen – kijken – kiezen – kopen – terugkomen – recommanderen
  • oriëntatie – informatie of afweging – aankoop – gebruik – evaluatie
  • aandacht – afweging – actie – altijd – advocaat

Hoe verschillend deze rijtjes fasen ook lijken, ze hebben twee eigenschappen gemeen: ze zijn volgordelijk en ze vragen om verschillende acties van u.
Bij een goed ingerichte klantreis biedt u de juiste inhoud aan de juiste persoon, op het juiste moment en de juiste plaats!

Ivonne Smit

Customer journey manager & communicatieprofessional met lef. Communicatiestrategie en taalpatronen zijn 'echt mijn ding'. Als podcastmaker ook actief onder het label Discutafel | 06 38 39 19 15 | Ivonne.Smit@ViatriX.nl