Marketing automation is de toepassing van geautomatiseerde systemen om doelgroepen aan uw organisatie te binden en door de klantreis heen te “helpen”.
Op basis van triggers e-mailt u op het juiste moment de juiste en vooraf klaargezette informatie.

Wat is marketing automation Radio

Marketing automation is dus een vorm van e-mailmarketing. Het is een geschikt hulpmiddel om uw klanten het goede bericht te sturen op het beste moment. Door alle klantreisfasen heen. Kortom, via marketing automation verbetert u de klantbeleving op een grandioze manier!

Trigger

Het geheim van marketing automation is de trigger. Dit is een actie die een automatisch proces in gang zet, met als resultaat dat er één of meer e-mails worden verzonden. U zet deze e-mails vooraf klaar. De trigger kan door u of door de klant worden geactiveerd.

Voorbeelden:

  • Trigger: aankoop in uw webshop. Wat volgt? De gebruiksaanwijzing of handige tips
  • Trigger: inschrijving voor uw event. Wat volgt? Bevestiging, routeinformatie en details over het programma
  • Trigger: aanmelding voor uw nieuwsbrief. Wat volgt? Welkomstbericht en …
  • Trigger: bepaalde datum, zoals verjaardag van klant. Wat volgt? Felicitatie!
  • Trigger: aanmelding voor digitale cursus. Wat volgt? Periodieke lessen

Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als online marketing consultant ook actief onder het label Silvatica Marketing | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl