Ondernemers vinden de “over ons”-pagina de moeilijkste pagina om te schrijven. Vaak ontbreekt deze pagina. Een gemiste kans! U wilt vertrouwen opbouwen en klanten laten weten dat u de professional bent die ze nodig hebben, maar wilt niet opscheppen of overdrijven. Hoe pakt u dat aan?

telefoons-over-ons-pagina

Hoe maakt u een sterke “over ons”-pagina?

Wat moet er dan op die pagina staan?  U wilt uzelf op een slimme manier sterk presenteren. U wilt die onmisbare klik met de potentiele klant maken. Vertrouwen opbouwen. U wilt uzelf laten zien zoals u bent en zorgen voor conversie.

Veel bekeken pagina

De over ons-pagina is superbelangrijk en na de homepage de meest bekeken pagina op veel sites. Dit past in het oriëntatieproces dat klanten doorlopen. Nadat ze inhoudelijke informatie op uw site hebben bekeken willen ze, voordat ze in actie komen, nog even weten met welke persoon ze mogelijk te maken krijgen.
Het doel van de “over ons” pagina is vertrouwen krijgen, zodat ze daarna die stap in hun customer journey (naar conversie) durven zetten. Ze lazen uw aanbod al en nu willen ze weten wie u bent.

Vertrouwen bouwen met woorden

De mensen die op uw website komen kennen u nog niet en u kent de bezoeker nog niet. Door wat van uzelf te laten zien dat aansluit bij de klant bouwt u vertrouwen op.  

Waarom zou u dat op een “Over-ons”-pagina doen?

Nou, misschien zucht u zelf ook weleens: hoe val ik nu op tussen al die anderen? Nou, zo dus! Door wat van uzelf te laten zien. Naast dat u op de over-ons pagina helder maakt wat uw klant aan uw ervaring heeft, probeert u een echte connectie te maken met persoonlijke dingen.

Mensen willen zaken doen met mensen

Als u zich realiseert dat mensen het liefst zaken doen met mensen zoals zijzelf, met eenzelfde wereldbeeld, weet u nog beter hoe belangrijk die persoonlijke connectie is.

Tip: Gebruik een FAQ

Ok, meer over die over ons-pagina. Veel ondernemers vinden de over mij-pagina moeilijk om te schrijven. ‘Moet ik dan opscheppen over mijzelf?’
Nee, dat hoeft niet. Om toch overtuigend te zijn en uw persoonlijkheid laten zien, deel ik hieronder een slimme manier om dat te doen. Dat is de Veel gestelde vragen methode. Wat u doet is vragen van uw klant op een rij zetten en die vragen beantwoorden. U interviewt als het ware uzelf.

Wat voor vragen dat moeten zijn?
Hieronder heb ik enkele voorbeeld vragen opgeschreven. Het zijn vragen die uw klanten helpen om u snel te leren kennen. Het helpt ze te ontdekken waarom u de expert bent die ze nodig hebben én om ze te laten ontdekken wat voor persoon u bent.

Vragen voor de “over ons”-pagina

De juiste vragen zorgen ervoor dat u een onweerstaanbare indruk maakt die zorgt voor nieuwe klanten. U hoeft ze niet allemaal te beantwoorden, kies de meest relevante uit.

  1. Wat doet uw bedrijf?
  2. Waarom bent u met dit bedrijf gestart?
  3. Waarom vindt u het zo belangrijk om dit te doen?
  4. Aan welke projecten hebt u met veel plezier gewerkt de laatste tijd en wat was het resultaat voor de klant?
  5. Wat vindt u het tofste/mooiste aan uw werk?
  6. Wat doet u (persoonlijk) anders dan anderen in uw werk?
  7. Met welke klanten werkt u het liefst?
  8. Waar kunnen mensen u ‘s nachts voor wakker maken?
  9. Wat is naast uw werk belangrijk voor u?
  10. Wat is uw grootste ergernis?
  11. Ik ben enthousiast over uw aanbod, wat is de eerst volgende stap?
    Dit is de belangrijke Call to Action!

Door de antwoorden op deze vragen krijgt de klant een beter beeld van de mens achter het bedrijf. En wordt hij uitgenodigd de volgende stap te zetten.

Hulp van ViatriX nodig?

Vindt u het nog steeds moeilijk de antwoorden op deze vragen te schrijven, Vraag dan feedback aan een goede klant of neem contact op met ViatriX. Wij helpen u bijvoorbeeld in de vorm van een interview. U ontvangt de teksten dan per mail.

Ton Kemp

Customer journey manager met passie voor internet. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als online marketing consultant ook actief onder het label Silvatica Marketing | 06 132 74 810| Ton.Kemp@ViatriX.nl