Inloggen bij Web-Oké

Tijdelijke webpagina voor onze klanten met ViatriX website-onderhoudsabonnement en met Web-Oké als host

Web-Oke.nl heeft zijn website en administratie veranderd. Hierover kreeg je waarschijnlijk in maart 2021 bericht. Lees verder over de vernieuwde inloggegevens op hun website, en wat de aanpassingen voor jou betekenen.

Kreeg je geen bericht, heb je een vraag? Neem contact op met Ton Kemp van ViatriX.

  • stuur een e-mail om een beltijdstip af te spreken: Ton.Kemp@ViatriX.nl
  • bel hem bij dringende vragen: 06 13 27 48 10

Host & e-mailprovider

Wie of wat is eigenlijk Web-Oké? Voor je website huur je serverruimte bij dit bedrijf, de host. Web-Oké regelt bovendien het zakelijke e-mailverkeer vanuit je domein. Ze zijn daarmee je e-mailprovider. Je kunt diverse instellingen bij Web-Oké zelf bepalen. Jij betaalt rechtstreeks aan Web-Oké voor hun diensten. ViatriX staat buiten dit contract.

Vereenvoudigd

ViatriX is wel het technische aanspreekpunt voor de host van jouw website. Daarom ontvingen wij hun bericht ook. Wij vonden de e-mail behoorlijk ingewikkeld. We hebben de relevante informatie over de logingegevens een stuk eenvoudiger voor je gemaakt!

Inloggen op 1 site

Web-Oké hanteert nu één inlog voor al hun diensten: weboke.nl/login. Daar zijn we blij mee! Voorheen was er een systeem voor hosting (‘DirectAdmin’) en een systeem voor de rest van de administratie, zoals de facturen. Voor eindklanten behoorlijk verwarrend.
De vernieuwde inlogsite heeft bovendien een eigentijdser jasje gekregen. Je gaat er snel je weg in vinden!

Gebruik https://www.weboke.nl/login bijvoorbeeld voor het bekijken/aanpassen van:

  • contactgegevens, waaronder je factuuradres
  • hostingpakket dat je bij Web-Oké afneemt
  • facturen
  • gebruikersnaam en wachtwoord
  • afwezigheidsmeldingen en doorstuuradressen e-mail

Gebruikersnaam en wachtwoord bij weboke.nl/login

Gebruikersnaam

Vergeet de ingewikkelde ‘tijdelijke gebruikersnaam’ waarvan sprake is in het bericht van Web-Oké! ViatriX heeft die gebruikersnaam voor je aangepast. Zie hiervoor de mail van waaruit je naar deze webpagina doorklikte.
Bevalt die gebruikersnaam niet, dan kan je deze t.z.t. altijd naar je wens veranderen in een ander e-mailadres.

Wachtwoord

Je wachtwoord is ongewijzigd.
Wachtwoord vergeten? Kijk nog eens in het document met hostinggegevens dat je ontving bij eerste registratie van de domeinnaam. Of vraag een nieuw wachtwoord aan bij Web-Oké.

Wat te doen?

  1. Log in. Gewoon even doen, zodat je zeker weet dat het lukt.
    Problemen met inloggen? Bel even met Ton Kemp van ViatriX: 06 13 24 78 10
  2. Maak een bladwijzer van weboke.nl/login.
  3. Actualiseer je logingegevens in je eigen administratie.
  4. Verken in ieder geval even de volgende menupunten via ‘Mijn Web-Oke’ in het menu:
    1. Mijn dashboard            (met overzicht over domeinnamen en hostingpakketten)
    2. Mijn gegevens              (jouw naam en adresgegevens) 
    3. Mijn facturen                (overzicht van alle facturen)
    4. Mijn inloggegevens      (voor aanpassen inloggegevens)
  5. Log uit

Tip

Via Mijn producten >> Hostingpakket >> klik op 3 puntjes uiterst rechts >>’Bekijk details’.
Hier stel je onder meer in:

  • E-mailadressen
  • Afwezigheidsmeldingen

Webmail

Wil je je e-mail rechtstreeks op de mailserver van Web-Oké raadplegen?
Die inloggegevens zijn ongewijzigd.
Ga naar domeinnaam/webmail, dus bijvoorbeeld naar viatrix.nl/webmail. Het is overigens wijs om dat geregeld te doen. Soms wordt volkomen legitieme mail in de spammap geplaatst!

Voor alle vragen over jouw actuele hosting en instellingen van je e-mail bij Web-Oké kan je bij hen terecht. Natuurlijk adviseert ViatriX je graag over je online marketing en communicatie.

Ivonne Smit

Customer journey manager & communicatieprofessional met lef. Communicatiestrategie en taalpatronen zijn 'echt mijn ding'. Als podcastmaker ook actief onder het label Discutafel | 06 38 39 19 15 | Ivonne.Smit@ViatriX.nl