Handig!
Naslaginformatie over de klantreis ofwel customer journey.

Twee wandelaars op klantreis

Veelgestelde vragen over klantreis

…. en meer onderwerpen uit marketing & communicatie

Waarom klantreis?

Wanneer u uw marketing en communicatie organiseert volgens het gedachtegoed van de klantreis, bespaart u geld, tijd en energie. En bouwt u betere klantrelaties op.

(meer…)

Wat is call to action?

Call to action is een marketingprincipe dat gebruikt wordt om potentiële kopers na het ontvangen van een boodschap te verleiden tot een specifieke handeling.

(meer…)

Wat is content?

Content is de informatie waarmee u klanten helpt. Zo wint u hun vertrouwen. Voor, tijdens en na de koop.

(meer…)

Wat is contentmanagement?

Contentmanagement is het geheel van maken, publiceren en beheren van uw content.
Goed contentmanagement draagt bij aan een excellente klantbeleving en aan conversie. En dat op een efficiënte wijze.

(meer…)

Wat is customer experience of klantbeleving?

Customer experience is de som van alle ervaringen die een klant opdoet tijdens interacties met het merk. Offline en online. De afkorting is CX.

(meer…)

Wat is customer journey analyse?

Customer journey analyse is een methode om op systematische wijze de customer journey of klantreis in kaart te brengen.

(meer…)

Wat is inhoudswoord?

Een inhoudswoord is een woord met een rijke betekenis. Met bewust gebruik van inhoudswoorden vergroot u de beleving van uw tekst door de lezer.

(meer…)

Wat is klantreis of customer journey?

Klantreis, of het Engelse begrip customer journey, gaan over hetzelfde: een in kaart gebracht proces dat uw klant doormaakt om zijn vraag te beantwoorden. Of om zijn probleem op te lossen. De klantreis begint bij het allereerste probleembesef.

(meer…)

Wat is klantreisfase?

De behoeften van uw klant wisselen al naar gelang de mentale fase in zijn zoektocht. Wij duiden zo’n periode ook wel aan met klantreisfase. De gebruikte termen verschillen per marketeer; het principe is hetzelfde.

(meer…)

Wat is klantstatus?

De klantstatus omschrijft de band tussen de ander en uw bedrijf. Zeg maar: de commerciële betekenis voor uw onderneming.

(meer…)

Wat is landingspagina?

Een landingspagina is de eerste pagina waarop een bezoeker “landt” wanneer hij uw website bezoekt.

(meer…)

Wat is marketing automation?

Marketing automation is de toepassing van geautomatiseerde systemen om doelgroepen aan uw organisatie te binden en in de klantreis te begeleiden. Op basis van triggers e-mailt u op het juiste moment de juiste en vooraf klaargezette informatie.

(meer…)

Wat is outbound marketing en inbound marketing?

Outbound marketing is een marketingvorm waarbij de aanbieder zijn doelgroep actief benadert en vooral ‘zendt’. Inbound marketing is meer uitnodigend.

(meer…)

Wat is persona?

Een persona of modelklant beschrijft de belangrijkste eigenschappen van uw ideale klant.

(meer…)

Wat is podcast?

Een podcast is een serie audioprogramma’s, vaak rond een specifiek thema. Podcasts zijn te vinden op het internet. U kunt ze downloaden of streamen.

(meer…)

Wat is relatie online teksttype en klantreis?

Een online teksttype is een tekstsoort die de lezer via digitale weg bereikt. De eigenschappen van online teksttypes en hun digitale omgeving zijn verschillend. Dit maakt ze meer of juist minder passend voor specifieke klantreisfasen.

(meer…)

Wat is SEO?

SEO (search engine optimization) ofwel zoekmachineoptimalisatie is een verzameling van methoden en technieken waarmee u zo hoog mogelijk probeert te komen in de organische zoekresultaten. Een voorbeeld hiervan is een slimme trefwoordentrategie.

(meer…)

Wat is touchpoint?

Een touchpoint is een ontmoeting van een ander met uw merk. Met de inrichting ervan  begeleidt u de klantbeleving van de ander. Hij maakt een klantreis. Die ontmoeting is interactief.

(meer…)

Wat is ViaVia nieuwsbrief?

Zinnig over klantreis, communicatie en marketing. Met visie. Zonder poeha.
4-8x p/jr in uw mailbox. Dat is de ViaVia. Ook voor u?

(meer…)

Wat zijn de overtuigingsprincipes van Cialdini?

De overtuigingsprincipes van Cialdini zijn als ‘psychologische knopjes’ waarop gedrukt kan worden voor automatische respons.

(meer…)

Staat uw vraag er niet bij?

Neem gerust contact op!