Overige opdrachten
FNV Zelfstandigen

Klantvraag

De ZZP Academy van FNV Zelfstandigen ontvangt vanaf begin 2018 aanhoudend vragen over de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De vakbond wil haar ongeruste leden helpen en de ledenbinding versterken. Hoe kunnen deze zzp’ers hun bedrijf ‘AVG-proof’ maken en toch hun klanten blijven bedienen?

Oplossing ViatriX

Wij ontwikkelden de workshop ‘AVG: privacymanagement in de praktijk’ over de essentie van de wet en tips voor ICT, marketing en communicatie. Vanuit een montere visie legden wij nadruk op de klantbeleving. We gaven daarmee de gevolgen van de wet een positievere lading. De groepsgrootte van 15 personen bood ruimte voor vragen en uitwisseling. Op basis van een praktische oefening bespraken we diverse aspecten van de AVG. Deelnemers ontvingen links naar de beste informatiebronnen èn konden handige hulpmiddelen downloaden.

Resultaat

Daags na de bekendmaking door FNV Zelfstandigen waren de eerste 2 workshops volgeboekt. Er werden snel extra workshops ingepland. Een schot in de roos dus voor onze opdrachtgever. Uiteindelijk mochten wij 6 volledig bezette workshops verzorgen voor ondernemers die doorgaans veel positiever de deur uit gingen dan ze binnenkwamen! Enkele reacties:

Zeer nuttige workshop voor elke zelfstandige. Want er is ook voor zelfstandigen veel werk aan de
winkel rond de AVG en waar ‘m dat precies in zit ontdek je in deze workshop!

Door de theorie te koppelen aan de ervaring van de klant, pakte de trainer mij van begin af aan in :-). Ze was kordaat en grappig. Ik heb al een aantal discussies met bedrijven / overheden achter de rug rondom het “verplichte” m/v. Ik vond het een teken van emancipatie dat ik steeds vaker / sneller positieve reacties “we gaan dit veranderen” kreeg. Nu weet ik dankzij het voorbeeld van de trainer dat de AVG de reden is dat bedrijven wel moeten en daar een sausje “dat willen wij” over heen kunnen gooien. Nice.

Goed om je te realiseren dat je zelf in beweging moet komen.

Client: FNV Zelfstandigen