SEO in de praktijk – online

Het internet is drukbevolkt. Hoe ontdekken potentiële klanten uw aanbod? In ‘SEO in de praktijk’ verwerft u basiskennis en inzichten in zoekprocessen van mensen en in werkwijzen van zoekmachines. U oefent voor uw eigen organisatie met technieken in zoekmachineoptimalisatie ofwel SEO.

Na ‘SEO in de praktijk’ heeft u enkele online uitingen van uw organisatie beter vindbaar gemaakt! Bovendien kent u de belangrijkste overwegingen rond SEO. Ook na de training kunt u terugvallen op onze hulpmiddelen en naslaginformatie.

  • Open inschrijving met 100% doorgangsgarantie!
  • Ook beschikbaar als incompany training, offline op uw locatie, of online
  • Deelnamecertificaat inbegrepen

Voor ondernemers en medewerkers met ruime online ervaring

‘SEO in de praktijk’ is geschikt voor (zelfstandig) ondernemers en medewerkers met minimaal enkele jaren ervaring in online marketing en communicatie. U bent verantwoordelijk voor online publicaties namens uw organisatie. Mogelijk bent u websitebeheerder of blogger.
Let op: deelname heeft geen zin wanneer u zich niet in dit profiel herkent, omdat u oefent met online kanalen en uitingen uit uw eigen werkpraktijk.

Deze training is zeer geschikt als vervolg op ‘Slimme internetteksten maken’ of ‘Uw eigen website in WordPress’.

Voor deze training hebt u behendigheid nodig in de software die u wil gebruiken voor SEO, zoals uw blogsoftware of contentmanagementsysteem.

Programma

  • Wat kunt u wel en niet bereiken met SEO?
  • Relatie tussen SEO en klantreis!
  • Zoekresultaten nader bekeken
  • Slim organiseren van uw SEO-vriendelijke content
  • Oefenen met zoekwoordenonderzoek en trefwoordenstrategie
  • SEO in media van derden, zoals social media
  • SEO in eigen media, zoals podcasts, webshops en websites
  • Eenvoudige SEO-rapportages beoordelen
  • Praktische tips voor contentmakers, marketeers en webmasters
  • Handige downloads, waaronder SEO-checklist
  • Oefeningen en opdrachten

Blended training

  • Toegang tot ons zelfstudieprogramma gedurende 10 dagen
  • Helpdesk voor persoonlijke feedback
  • Interactief webinar in Google Meet als aanvulling op zelfstudieprogramma (alleen voor groepen)
  • Deelname webinar is mogelijk voor houders Google-account die gebruik maken van Chrome, Firefox, Edge of Safari
  • Geen installatie van webinarprogramma nodig

Studie-uren

Geschatte tijd: 4-6 uur excl. webinar(s)

Inschrijving 2021

  • Open inschrijving:
    startdatum exclusief webinar: op ieder gewenst moment!
  • Tarief bij open inschrijving:
    € 305 ex btw per deelnemer (tarief 2022).
  • Incompany: startdatum en tarief in overleg.

Ervaringen

Kennis en niveau top, online meeting ook fijn om te sparren.
Alleen interactie op de padlet is vrij eenzaam, slechts enkele deelnemers doen eraan mee.
Ik heb heel veel geleerd. Superfijn!

Deelnemer, oktober 2021

SEO is best een ingewikkeld onderwerp, maar fijn dat de trainers het zo duidelijk mogelijk willen maken.

Deelnemer, oktober 2021

Wat mij betreft had de online meeting wat langer kunnen duren.

Deelnemer, oktober 2021

Fijn: kritische houding naar je huiswerk, zodat je al lerende erover na kunt denken en tot oplossingen komt.

Deelnemer, oktober 2021

Cursusleiders

Ivonne Smit Ivonne Smit Trainer

Customer journey manager & communicatiespecialist met lef. Communicatiestrategie en taalpatronen zijn ‘echt mijn ding’. Als podcastmaker ook actief onder het label Discutafel | 06 38 39 19 15 | Ivonne.Smit@ViatriX.nl

Ton Kemp Ton Kemp Trainer

Customer journey manager met passie voor online marketing. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810 | Ton.Kemp@ViatriX.nl