SEO tips

Klanten zijn niet op zoek naar uw product maar zoeken een oplossing voor hun probleem!

Niemand zit op uw reclame te wachten, maar naar uw kennis wordt elke dag gezocht!

Tips om beter gevonden te worden in Google.

Natuurlijk wilt u dat uw website beter wordt gevonden in Google. Maar hoe doet u dat?

1. Waardevolle informatie

Een relevante, gestructureerde tekst die lekker leest wordt erg gewaardeerd door Google. Verdeel grotere onderwerpen over meerdere artikelen. Structureer de inhoud door gebruik van alinea’s met kopjes. Waar moet u dan over schrijven? Begin met luisteren naar uw klant. Welke vragen stelt hij? Begin met daar antwoord op te geven. Elk bericht heeft ca 300 woorden en een relevante afbeelding.

2. Juiste zoektermen

Ga na welke zoektermen uw klanten gebruiken en verwerk deze termen in een pagina of bericht. Ideaal is één zoekterm (of combi van twee woorden) per pagina of bericht. Gebruik een keywordtool en registreer welke zoekopdrachten uw klanten geven op jouw website. Gebruik de plugin “WordPress SEO by Yoast” om u hierbij te helpen.

3. Gebruik een zoekmachine vriendelijke url

Een zoekmachine vriendelijke url (=adres van de pagina) bevat de zoekterm van die pagina.

4. Maak leesbare meta-descriptions

Een duidelijke meta-description vertelt de bezoeker welke informatie hij gaat vinden als u doorklikt. Verleidt uw bezoeker…

5. Interne en externe links

Maak interne tekstlinks naar relevante informatie op uw eigen website.
Zorg voor links naar uw website door relevante content op andere platforms.
Bijvoorbeeld social media (Facebook, Instagram, Pinterest), blogplatforms of videoplatforms.

6. Zorg voor interactie

Interactieve sites scoren beter. Zorg dat bezoekers uw informatie kunnen delen via social media of kunnen reageren. Ook reviews scoren goed. Ga uzelf maar na. U leest ze toch even… Google ziet ze ook en waardeert dat.

7. Wees geen eiland

Zorg ervoor dat uw website geen eenzaam eiland is met gedateerde informatie.
Vul regelmatig informatie toe. En deel informatie waar uw klanten iets aan hebben.

inbound-afbeelding-silvatica-marketing

8. Werk met het model van “De klantreis”
Klanten vinden u door aanbieden van juiste informatie in juiste fase.
Meer informatie hierover op de website van ViatriX