Factuur is tussenstop in klantreis!

Rekenmachine en vulpan

Uit het leven gegrepen! Zo luidt de e-mail, met factuur,  van een dienstverlener aan zijn zakelijke klant:

Geachte heer, mevrouw,
Graag verwijzen wij u naar de bijlage van dit e-mail bericht, hierin treft u onze factuur met nummer 12345678 van 05-12-2016 aan. Het PDF-bestand in de bijlage kunt u openen met Adobe Reader. Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest en zien uit naar onze verdere samenwerking.
Met vriendelijke groeten,
Bedrijf X B.V.’

 

Factuur is contactmoment met klant

Ook een factuur is onderdeel van de reis van uw klant, bijvoorbeeld in de aankoopfase of gebruiksfase (zie uitleg klantreisfasen). Daarom is het belangrijk dat alle medewerkers beseffen welke rol zij hebben in de klantrelatie. Óók de boekhoudafdeling! Wat doet u om de factuur te benutten voor een positieve klantbeleving?