Met podcasting kunt u de prospect effectief begeleiden naar een volgende fase in zijn klantreis ofwel customer journey.
Help uw prospect of klant met audio
Uw prospect doorloopt een aantal fasen voordat hij eventueel het besluit neemt om een product of dienst bij uw bedrijf af te nemen. Het traject dat hij daarbij aflegt, staat bekend als de klantreis.
Het is uw taak als marketeer of communicatieprofessional om de ander met instrumenten te begeleiden en helpen van de ene klantreisfase naar de volgende. Zo’n instrument kan een podcast zijn!
Gevarieerde content
Wanneer u 1 podcasttitel uitbrengt, zorg dan voor gevarieerde content. Hierdoor zit er altijd iets in dat aansluit op de actuele klantreisfase van de luisteraar.
Aandachtspunt: profileer vooral niet uw bedrijf of organisatie. Leg het accent op uw expertise en klantgerichtheid, uw toegevoegde waarde. Meer over audio in uw communicatiemix kunt u leren in onze training Podcasting: de kracht van audio. Update 2024: de basistraining van ViatriX is helaas vervallen. U kunt nog altijd bij ons terecht voor advies en individuele training!
Medewerkersreis
De klantreis kan trouwens ook intern zijn! Uw podcast verdient een plaats in uw interne communicatie of hrm-communicatie. Enkele toepassingen van podcasting voor medewerkers:
- Introductiecursus nieuwe medewerkers
- Periodiek vraaggesprek met de directeur over actuele ontwikkelingen
- Geluidsportret van afdeling X
- Wekelijkse tip van collega Y
- Raden maar: welk apparaat op de werkvloer hoor je hier?
- Rondje bedrijfsterrein: kennismaken met de buren van uw organisatie