Privacymanagement in de praktijk – online

Privacy verdient een zichtbare plek in uw organisatie! U wint er het vertrouwen mee van klanten en medewerkers. Zonder vertrouwen geen blijvende conversie. In ‘Privacymanagement in de praktijk’ leert u wat kan, mag en moet. Een laagdrempelige en positieve training over hoofdregels van zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens. Dat alles is praktisch ingestoken vanuit marketing en communicatie.

Na ‘Privacymanagement in de praktijk’ weet u hoe u privacy beter kunt regelen. En hoe uw communicatie de ruimte kan benutten die wetten u bieden. Bovendien hebt u ontdekt wat uw eigen rechten zijn als maker van teksten of beelden voor de organisatie.
Privacy is onderdeel van de transactie. Deel de inzichten uit onze training met collega’s. Of beter nog: volg de training samen!

  • Open inschrijving met 100% doorgangsgarantie!
  • Ook beschikbaar als incompany training, offline op uw locatie, of online
  • Deelnamecertificaat inbegrepen

Voor ondernemers en medewerkers

De basistraining ‘Privacymanagement in de praktijk’ is geschikt voor (zelfstandig) ondernemers en medewerkers met marketing- en communicatietaken. Kunt u als blogger zomaar iemand citeren, zonder toestemming van de spreker? Wat mag er wel en niet met cookies op de website? En is publicatie van die foto met toevallige voorgangers eigenlijk wel toegestaan?
Herkenbare kwesties voor iedere organisatie. Met onze training op zak kent u de antwoorden.

Programma

  • Wat zijn persoonsgegevens, en wanneer mag u ze gebruiken?
  • Verwerkingsregister maken
  • Klanten nieuwsbrieven sturen zonder hun toestemming, wat vindt de wet ervan?
  • Toptips voor privacy-vriendelijke websites
  • Hoe zit het met het bellen van prospects?
  • Aandachtspunten rond auteursrecht, portretrecht en social media
  • Andermans tekst downloaden en (deels) herpubliceren, is dat toegestaan?
  • Leestips en naslaginfo
  • Oefeningen en opdrachten

Blended training

  • Toegang tot ons zelfstudieprogramma gedurende 5 dagen
  • Helpdesk voor persoonlijke feedback
  • Interactief webinar in Google Meet als aanvulling op zelfstudieprogramma (alleen voor groepen)
  • Deelname webinar is mogelijk voor houders Google-account die gebruik maken van Chrome, Firefox, Edge of Safari
  • Geen installatie van programma nodig

‘Privacymanagement in de praktijk’ beantwoordt veel voorkomende vragen van deelnemers aan onze marketing- en communicatietrainingen. Bij specifieke knelpunten of bijzondere risico’s adviseren wij u om te overleggen met een gespecialiseerde jurist.

Studie-uren

Geschatte tijd: 2 tot 4 uur excl. webinar(s) & grotere opdrachten

Inschrijving 2022

  • Open inschrijving:
    startdatum exclusief webinar: op ieder gewenst moment!
  • Tarief bij open inschrijving:
    € 205 ex btw per deelnemer (tarief 2022)
  • Incompany:
    startdatum en tarief in overleg

Top. Veel opgestoken over het verwerkingsregister en de verwerkingsovereenkomst.

Deelnemer, maart 2021

Echt een must voor het mkb.
Ik zou geen andere training over de AVG weten die zo toegankelijk is, met heldere taal èn praktisch.

Medewerker onderwijsinstelling, maart 2021

Ik zou ook graag wat van de lesstof op papier willen hebben als een soort naslagwerk. Nu heb
ik lesstof op de computer opgeslagen.

Deelnemer N., maart 2021

Zin en onzin van syllabi volgens ViatriX

ViatriX krijgt deze reactie wel vaker, dank je wel deelnemer N. Wij verspreiden bewust weinig syllabi.
Ons uitgangspunt als trainers: ondernemers en professionals zijn meer gebaat bij inzichten opdoen en informatiebronnen leren kennen dan bij terugvallen op vastgelegde lesstof.
Syllabi van lessen verouderen vrij rap.
Ivonne Smit, trainer, maart 2021

Ik ben heel blij met jullie opzet van een verwerkingsregister. Inderdaad een goede bouwsteen om AVG-conform te denken. Ik ben er al mee aan de slag!

Deelnemer, maart 2021

Wat een fijne leermethode!

Medewerker waterschap, maart 2021

Online bevalt heel goed. Geen reistijd, goed te combineren met werk/gezin. Interactief door
kleine groepjes te maken. Prima zo. Online mag blijven op deze manier! Het was ook fijn dat
de chat gebruikt kon worden.

Deelnemer, maart 2021

Mag iets langer, dit was erg kort. Voordeel van extra bijeenkomst (online) is dat je eerste deel
kan laten bezinken en vragen kan stellen bij tweede bijeenkomst. (Training bevat nu 1 webinar halverwege de looptijd, red.)

Deelnemer, maart 2021

Gemeenschappelijke basis belangrijk voor geslaagd webinar

Onze webinars zijn interactief en daardoor erg dynamisch: iedereen kan vragen stellen, antwoorden geven of tips aandragen. Soms werken groepjes samen aan een opdracht.
Voorwaarde voor een geslaagd interactief webinar is, dat de deelnemers ongeveer hetzelfde kennisniveau hebben. Een startwebinar zonder gemeenschappelijke basis werkt volgens ons niet goed: voor de één gaat het te snel, terwijl de ander niets nieuws hoort.
In geval van tussentijdse vragen staat de helpdesk klaar! Ook kan iedereen de anderen bereiken via het online prikbord.
Sinds september 2021 geven we het webinar tegen het einde van de looptijd.
Ivonne Smit, trainer, maart & september 2021

Cursus Instructeurs

Ton Kemp Ton Kemp Trainer

Customer journey manager met passie voor online marketing. Combineert strategisch denken met pragmatische aanpak. Als docent marketing ook actief op Avans Hogeschool | 06 132 74 810 | Ton.Kemp@ViatriX.nl

Ivonne Smit Ivonne Smit Trainer

Customer journey manager & communicatiespecialist met lef. Communicatiestrategie en taalpatronen zijn ‘echt mijn ding’. Als podcastmaker ook actief onder het label Discutafel | 06 38 39 19 15 | Ivonne.Smit@ViatriX.nl