Klantreistraject
FashionDolls

Klantvraag

FashionDolls, een startend modemerk, wil de klant scherper in kaart brengen. Wie is zij en hoe communiceert FashionDolls op een effectieve manier met deze doelgroep?

Oplossing ViatriX

In het Klantreistraject begeleidden wij ontwerper/ondernemer Raoul Martin bij zijn klantbeschrijving. Wij doken in de persoon van de klant. Dat proces gaat veel verder dan het benoemen van geslacht, leeftijd en opleiding. Want met deze eigenschappen kom je er niet als je de klant in alle fasen van de klantreis blij wilt maken.
Vervolgens stelden wij een volledig nieuw communicatieplan op.

Resultaat

Raoul: ‘Ik begrijp nu veel beter wat ik wanneer moet communiceren en waarom bepaalde acties niet rendeerden. Ik heb nu inzicht en rust in mijn klantbenadering.
Het is veel duidelijker wie mijn modelklant is. Ook zie ik wat de onderwerpen van mijn modeblogs kunnen zijn en waarom de webshop er anders uit moet gaan zien.
Kortom: meer focus op de juiste klant!’