Klantreistraject
Language Training Center

Klantvraag

LTC (Language Training Centre BV) Nijmegen wil meer inspelen op de aantrekkende markt voor zakelijke taaltrainingen Nederlands. Wat kan LTC anders doen en hoe kan LTC de omzet effectief stimuleren?

Oplossing ViatriX

Wij brachten een compleet marketingadvies uit op basis van gedegen onderzoek naar de behoeften van expats en uitgebreide gesprekken met het managamentteam en hun adviseur. Wij maakten onder meer gebruik van het waardepropositiemodel van Osterwalder, het customerjourneymodel van McKinsey en de door LTC verstrekte managementinformatie.

Resultaat

Met de conclusies en aanbevelingen van dit onderzoek is het duidelijk, welke taken er liggen. Het management gaat planmatig actiepunten uitvoeren om de omzet in zakelijke taaltrainingen Nederlands krachtig te stimuleren. Belangrijk onderdeel van het activiteitenplan is, om per klantreisfase de best passende communicatie te ontwikkelen en in te zetten.

‘Graag complimenteer ik je nogmaals met het onderzoek. Het is een gedegen stuk en goed praktisch en theoretisch onderbouwd. Sterk vind ik ook dat je niet in de analyse blijft hangen, maar heel bruikbare adviezen geeft. Nu moeten er keuzes gemaakt worden: waarmee eerst aan de slag, wat is haalbaar in capaciteit en geld etc. Kortom, feasibility!’

Kees van Dam, adviseur voor LTC en lid propjectteam

 

Client: LTC