Projectomschrijving
Klantvraag
Just a Box is leverancier van bijzondere flesverpakkingen. Het bedrijf had een marketingvraag: hoe bereiken wij hogere verkoopcijfers bij bedrijven die naar originele eindejaarsgeschenken zoeken?
Oplossing ViatriX
Wij maakten eerst samen met de opdrachtgever een schets van de klantreis. Hierdoor werd duidelijk, welke fases in de klantreis aandacht verdienden om meer prospects te interesseren voor het aanbod en meer verkoop te realiseren.
We brachten alles in stelling wat nodig is voor geslaagde touchpoints. Zo schreven wij blogs voor wijnwebsites en stelden e-mailings samen. De offertes herschreven we tot vrolijke, klantgerichte en aantrekkelijke teksten met voorbeeldfoto’s.
Resultaat
Sanne Romein, eigenaar: ‘De blogs brengen merkbaar extra bezoekers naar de website. De e-mailings ook. Prospects zien in, dat zij hun medewerkers en relaties een bijzondere beleving geven via onze maatwerkverpakkingen. Offerteaanvragen stromen binnen; rond Oud en Nieuw 2017-2018 was het erg druk. De omzet steeg in 2017 met 45%! Ik weet zeker dat onze samenwerking met ViatriX bijdraagt aan onze groei.’
Vervolg
Mede op ons advies heeft Sanne Romein de propositie intussen aangepast van “originele doosbedrukkingen” naar “specialist flesverpakkingen”. Met deze keuze kiest Just a Box een beloftevolle niche die ook buiten de feestdagen mogelijkheden biedt!