Dat was een bijzonder mooie leeslamp, op de Bossche WoonBouleVard. Wel een beetje prijzig. We twijfelden. Winkelborden schreeuwden uit: ‘90% van onze collectie is snel leverbaar!’ Thuis namen we een besluit. We bestelden het artikel via de webshop op de fraaie website.
Wat bleek? De levertijd bedroeg 4- 6 weken. En we moesten dat ding nog zelf ophalen ook! We voelden ons op het verkeerde been gezet.

Uw website dient de juiste verwachtingen te wekken

Bezoek website als stapsteen in klantreis

In de oriëntatiefase van zijn klantreis gaat uw prospect snel online. Zijn websitebezoek is één van de eerste stapstenen in zijn klantreis. Zorg er dus voor dat alles klopt en consistent is: taalpatronen, beeld, inhoud, call-to-action, en uiteindelijke prestatie. Wek de juiste verwachtingen, kom uw belofte waar en win daarmee loyale klanten. De klant vraagt echt niet het onmogelijke van u. Wel wil hij duidelijkheid.

Reputatie

Uw eigen strategische keuze staat idealiter aan de basis van consistente marketing en communicatie. En is daarmee bepalend voor uw geloofwaardigheid en reputatie.
Tijdens de informatiefase in zijn klantreis verzamelt uw prospect de gegevens die hij nodig heeft om u als potentiële leverancier te selecteren. En dat doet hij vaak via een website.
De ervaring met een meubelbedrijf op de Bossche WoonBouleVard leverde voor ons een teleurstelling op. De leeslampervaring deed ons in het duister tasten over de strategie van het bedrijf. Gelukkig geeft die mooie lamp zelf uiteindelijk veel licht!

Dit is een ingekorte bewerking van een blog van AdFontes Communicatie.

Ivonne Smit

Customer journey manager & communicatieprofessional met lef. Communicatiestrategie en taalpatronen zijn 'echt mijn ding'. Als podcastmaker ook actief onder het label Discutafel | 06 38 39 19 15 | Ivonne.Smit@ViatriX.nl